Vorige week donderdag was ik te gast op het congres Speld in Hooiberg, ook wel bekend als het “zoekmachine marketing congres”. In Mediaplaza kwam het grootste gedeelte van de SEM/SEO-branche bijeen om met elkaar en adverteerders van gedachten te wisselen.
Deze aflevering van Marketingpodcast.nl doe ik verslag van het congres, waarbij ik opnames heb gemaakt tijdens workshops en een interview heb afgenomen met de winnaar van de Search Advertising Award. Daarnaast heb ik ook 7 tips voor bedrijven of merken die willen experimenteren met zoekmachine marketing.
- #1 Focus op Google, maar realiseer je de risico’s van het monopolie. Een tip van Henk van Es.
- #2 Content is King, zeker als het gaat om de organische resultaten
- #3 Denk aan de mogelijkheden van “branding” in de zoekresultaten. Een tip van Otto Munsters
- #4 Bovenaan de gesponsorde resultaten is niet altijd het beste. Nummer 4 is vaak beter.
- #5 If you can’t outspend them, outsmart them. Een tip van Wolter Tjeenk-Willink
- #6 Google is voor de massa, maar voor de niche en een lagere CPC ga je naar Yahoo Search Marketing
- #7 Go go go! Do it yourself tips.
Weer een leuke podcast! Wel vind ik het geluid erg zacht, dat mag best een streepje hoger (bedenk dat veel mensen vaak onderweg naar je podcast luisteren, met veel achtergrondgeluiden dus – en mijn volume staat al op max).