Ik heb al een paar keer moeten lachen om de nieuwe tv-commercial van Planet, maar Hyped bracht mij op het idee om er ook een blogposting aan te wijden.
Voor de weblezers is hier de Youtube-versie, de podcast-luisteraars krijgen de exclusieve mp4. Hopelijk kun je die in iTunes, op je iPod video of op je PSP gewoon bekijken. In mijn stats zag ik dat ik ook één luisteraar via de iPhone had, ben benieuwd wie 🙂
Niet iedereen weet wat “podcast” zijn. En daar speelt Planet op in: in een cd-winkel vraagt een vrouw van middelbare leeftijd om “de laatste cd van … eh… de podcasts”. Schijnbaar heeft zij van haar zoon of dochter gehoord dat die alleen nog maar naar podcasts luistsert.
Moraal van het verhaal: mensen die graag willen weten wat web2.0 termen betekenen, kunnen maar beter een abonnement bij Planet nemen. Dan leren ze nog veel meer.
Zo is “hyves” niet een soort sport, maar een sociaal netwerk. En bloggen is zeker niet vies! Planet bouwt met de campagne voort op een reclame uit 2005, waarin ook al nieuwe technologische ontwikkelingen genoemd worden, en gekoppeld aan een abonnement bij Planet.
Pingback: www.emerce.nl
Pingback: Nieuwe Media
TestComment