Minister Plasterk was te gast op het Mediapark in Hilversum. Hij was ingegaan op een uitnodiging van het Crossmedia Café om zich te laten informeren over de huidige stand van zaken van crossmedia en bedrijvigheid in Nederland.
De minister liet zich bij de opening al direct van zijn “menselijke kant zien” toen hij trots meldde dat hij voor zijn vakantie zijn iPod had opgeladen met een heel seizoen afleveringen van de televisieserie 24. Ook de blackberry was hem niet onbekend, hoewel hij zich haastte te melden dat hij het tamelijk onbeleefd vindt als politici tijdens vergaderingen met zo’n ding in hun handen zitten. Zelf is hij nog niet verslaafd aan de smartphone en -liet hij glimlachend weten- “Bereikbaarheid is voor het middenkader“.
Verder waren aanwezig: Boris Veldhuijzen van Zanten (entrepreneur, dealer in charme) , Paul Rutten (professor Universiteit Leiden), Willem van Kooten (mediaondernemer, allesweter) en Hubert Deitmers (crossmedia-investeerder, zakenpartner van Joop van den Ende).
In mijn column heb ik gefocust op de bijdragen van Willem van Kooten en van Boris Veldhuijzen van Zanten. Hun uitspraken over ondernemerschap en hoe het Nederlandse onderwijs hier (g)een rol in speelt maakten de tongen die middag pas echt los.
P.s. in eerste instantie heb ik deze aflevering van Marketingpodcast.nl als M4A-formaat op de site gezet. Na enkele opmerkingen van luisteraars heb ik hier toch maar weer mp3 van gemaakt. De toekomst is nog iets verder weg dan we dachten.
Jim, ik kan M4A nergens in afspelen? 🙁
“Dealer in charme’ – Daar maak je mijn week wel mee!