Op Twitter werd er al flink gebuzzd, maar dinsdagnacht was het dan zover: de nieuwe versie van DutchCowboys werd gelanceerd.
Volgens Multiscope is Dutchcowboys een van Nederlands grootste weblogs. De bloggers hebben nu een nieuw dynamisch web 2.0 platform waar veel aandacht wordt besteedt aan het ontsluiten van content en nieuwe aspecten als video, Twitter, foto’s, podcast en vodcast.
Dutchcowboys is een groepsweblog dat mede wordt gemaakt door vrijwilligers. Al deze webloggers zijn een expert op hun vakgebied. Er wordt geschreven over een veelheid van onderwerpen van Search Marketing, Advertising, Social Media en Gadgets naar Cybercrime en Viral marketing. Elke dag weten meer dan 14.000 unieke bezoekers het weblog te bereiken.
Opper cowboy Henk zegt het als volgt:
“Content is al lang niet meer iets wat van boven naar beneden beweegt over je blog. Content is iets wat je kunt ontsluiten, wat een bron heeft, gerelateerd is en een omgeving heeft. Dat kan alleen in tekst of beeld, maar ook met audio en video.
We willen daarom content op meerdere manieren vormgeven en tonen, dat kan zijn door alleen (clickable) headers te plaatsen en beeld – wanneer relevant – belangrijker te maken”
Grappig genoeg lekte een eerste versie van de site al uit via twitter. Een oplettende blogger had het webdesign reeds opgemerkt in het portfolio van bouwer Freshheads. Compliment voor Ton 🙂