Op dit weblog schrijf ik vaak over het inzetten van social media ten behoeve van marketing strategie. En wat is er dan leuker dan een voorbeeld te laten zien van een aantal online marketeers die “practice what they preach”?
The Twitter Stars Bowlr Team lanceren videoclip
Op 31 januari vindt het evenement Bowlr plaats. Een avond bowlen met mensen die werkzaam zijn in de interactieve industrie. Een van de deelnemende teams vormen “The Twitter Stars” (met ondergetekende als teamlid) en wij hebben geprobeerd alle kanalen in te zetten om onze deelname kracht bij te zetten.
Want, maar liefst 46 teams strijden a.s. donderdagavond om de allereerste bokaal. Aan het Bowling toernooi voor de interactieve marketingscene doen teams van o.a. Ilse Media, Urbanology, MTV Networks, Hyves, NOS en Veronica mee.
Keyplayers in ons twitter team zijn:
- @ErwBlo (Erwin Blom, ex-vpro tegenwoordig zelfstandig)
- @Dutchcowboy (Maarten, Co-founder Mobile Monday)
- @Frankmeeuwsen (Brand director Rhinofly)
- @JimStolze (Uw gastheer)
- @Marjolijn (Project manager bij MTV Networks)
- @Markies (E-marketing manager bij Sara Lee)
- @Marlooz (Filmmaker at Sanoma – VIVA )
- @Mathys (Evangelist voor Mobypicture.com)
- @Tonwesseling (Senior strategist, zelfstandig)
Alle teamleden hebben hun best gedaan om de social media te bestoken met onze voorbereidingen. Flickr, Vimeo, Twitter, Jaiku en natuurlijk talloze Weblogs.
Hoogtepunt van deze schaamteloze zelfpromotie is een heuse videoclip waarin zij hun team aan de pers presenteren. In de clip, die onder andere werd opgenomen tijdens de recente IPAN/IAB/212 Nieuwjaarsborrel en het Mobile Monday Event in Amsterdam, maken tevens talloze bekende Twitteraars en Bloggers hun opwachting.
Tijdens het evenement wordt er live verslag gedaan door middel van Tweets en Mobshots via Twitter.com en Mobypicture.com. GO GO GO Twitter Stars!
In de tussentijd: bekijk de videoclip (boxen aan)!
BREAKING NEWS:
Ik hoor zojuist dat weblog DutchCowboys zich heeft opgeworpen als “golden” sponsor van dit team. Zo gaat-ie goed!