Bloggers zijn eigenlijk hele sociale mensen, ookal heb je misschien het beeld dat ze de hele dag online en achter een groot scherm zitten te werken. Als bewijs voor deze stelling voer ik het fenomeen “estafette”-bloggen op.
Eerder zag je mij al het stokje doorgeven m.b.t. de wie inspireerde je om te bloggen-vraag en in deze posting vraag ik je aandacht voor de Blogkermis.
Het is alsweer de zevende editie en dit keer is Ruben (van Usarchy) de circusdirecteur die de boel in gang heeft gezet, met als thema “Wat gaat 2008 ons brengen”:
-
Wat worden de trends voor 2008? door John Knieriem (Frankwatching)
Wat worden de belangrijkste trends voor 2008? Ik lees er nog weinig over maar ben wel benieuwd wat de vakbroeders vinden. Ik wil vast een voorschotje doen. Met hoop op veel discussie zodat we aan de hand daarvan kunnen bepalen wat er echt gaat gebeuren.
-
Zoekmachine Optimalisatie technieken die niet meer werken in 2008 door Eduard Blacquière (Edwords)
Google heeft in 2007 een aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd, waardoor enkele veelgebruikte technieken in zoekmachine optimalisatie niet of minder goed bruikbaar zijn. Brett Borders heeft 7 zoekmachine optimalisatie technieken beschreven die 2008 niet haalden. Aangevuld met mijn mening en visie ontstaat de volgende lijst:
-
Vijf trends in online travel door Olivier Dujardin
Ik heb geen lijstje gemaakt van trends voor 2008, maar heb wel vijf opmerkelijke evoluties van dit jaar geselecteerd waarvan ik verwacht dat ze ook de komende jaren aan belang gaan winnen…
-
De achtbaan der e-commerce 2.0 door Patrick Kerssemakers (Just Ecommerce)
Zal de e-commercebranche de grip verliezen op haar afnemers? Stap in de achtbaan der e-commerce 2.0 in bovenstaande slideshow en verlies de controle…
-
Snel, sneller, snelst door Rozalinde Kriens (Usabilityweb / Concept7)
Ik denk dat de gebruikers van websites (wij allen dus) alleen nog maar sneller zullen gaan leven, en meer van alles op de hoogte willen blijven. Dit vereist meer geavanceerde snufjes op websites. Een korte beschouwing hierop…
-
2008: Mobiel internet. door Roeland Pater (Flitter)
Waar ik dit jaar erg veel van verwacht? Mobile internet en mobile marketing.
Marketeers houdt het al tijden bezig, wanneer moet men zich volledig gaan richten op mobile marketing? Die tijden lijken te gaan aanbreken. -
De marketing tip: betaalde zoekresultaten door Mark van der Heijden (Bizz )
Google maakt zich niet druk om een recessie. Nu zit zoekmachinemarketing of Paid Search al jaren in de lift, maar Schmidt heeft gelijk dat de ondernemer die dit jaar zijn marketingeuro’s zo efficiënt mogelijk wil inzetten bijna niet om gesponsorde zoekresultaten heen kan. Paid Search gaat het helemaal worden in 2008.
-
De online marketing achterstand door Bart Clement & Bram van Essen (Blinkz)
Online marketing heeft tot op heden op het gebied van intelligence een grote achterstand gehad op offline direct marketing. In 2008 zal door toepassing van behavioral targeting, ofwel het inspelen op klantgedrag deze achterstand definitief worden ingelopen.
-
HBO Online Marketing in 2008 door Erik-Jan Bulthuis (Netters)
In de paar jaar dat het vakgebied nu bestaat, is het aantal werknemers in de Online Marketing met vele duizenden procenten gestegen. Mijn vermoeden is dat dit voorlopig nog wel even aanhoudt. Er zal dus steeds meer vraag zijn naar goede, gekwalificeerde online marketeers. Een HBO opleiding binnen dit vakgebied is dan ook wat mij betreft een gat in de markt.
-
14 Tips om succesvol via internet nieuwe klanten te werven door Marco Bouman
Iedere gerenommeerde organisatie heeft een website, maar er zijn slechts weinig organisaties die via internet succesvol en continue nieuwe klanten weten aan te trekken. Succesvol klanten trekken via internet is anno 2008 absoluut goed mogelijk, voor zowel B2C als B2B bedrijven.
-
Dichterbij dan je denkt: Mobile 2008 door Peter Evers (Spotlight Effect)
De afgelopen en komende weken probeert hij je in een vijfdelige reeks een duidelijk beeld te schetsen over de toekomst op deze gebieden, een toekomst die dichterbij is dan je denkt. Vandaag het derde deel over 2008, het jaar van mobile.
-
Kies je eigen goede voornemen door Max Kooijmans (Resultblog)
Om te voorkomen dat die goede voornemens morgen alweer vergeten zijn, in deze blogpost zeven suggesties voor goede voornemens. Niet wereldschokkend, maar wel leidend tot meer succes. Gegarandeerd. Voornemen nummer 1: kies één van de zeven goede voornemens en start het nieuwe jaar vol goede moed.
-
10 voorspellingen voor 2008 door Bart De Waele (Netlash)
Ik heb geprobeerd een evenwicht te vinden tussen ‘duh, iedereen weet dat’, ‘ah, interessant’ en ‘moh vent toch, zeveraar’.
-
Over leesgedrag en powerbrowsen door Edwin Mijnsbergen (ZB Digitaal)
2008 zou best eens het jaar van de onderkenning van het powerbrowsen kunnen worden. Het is een aspect van de aandachtseconomie dat grote gevolgen kan hebben voor de benadering van online informatie door contentaanbieders.
-
Het jaar van de menselijke marketing door Catharina Bethlehem (Kletskous)
Marketing dus van mens tot mens en niet meer top down van bedrijf tot mens. Kennelijk zijn we te vaak belazerd en geloven we er niet meer in. Het internet leent zich hier bij uitstek voor. Een paar voorbeelden…
-
Verwijder de muur tussen jou en je klant door Robert Dreher (Optimalisme)
Klanten vormen zich een beeld van jou en je bedrijf. Hoe dan ook. Stimuleer de verbeeldingskracht met persoonlijkheid, versterk het beeld met consistentie en verdiep het beeld in de relatie.
-
Mijn redenen om Twitter te blijven gebruiken door Jacqueline Fackeldey (Fackeldey Finds)
Twitter is stom, Twitter leidt af, Twitter kost tijd, Twitter is volkomen nutteloos en belachelijk, Twitter is iets voor ‘nerds’ en Twitter is de flop van 2007.
Toch ben ik ervan overtuigd dat Twitter in 2008 voor online marketeers een prima tool is om hun kennis te delen en zo hun blikveld te verruimen. Ik geef hieronder graag een aantal concrete voorbeelden om duidelijk te maken wat Twitter mij als mens en human to human marketeer oplevert….
Ik vind persoonlijk bloggers egoistische, aandachtsgeile mensen.
Behalve zakelijke blogs of blogs met een bepaald onderwerp. zoals biologie of techniek of marketing.