Gisteren ben ik aangekomen in de Verenigde Staten om het door mij al eerder geroemde TED bij te wonen.
Het was een lange reis, maar alleen al gisteravond heeft het helemaal de moeite waard gemaakt. Want hoewel de conferentie pas eigenlijk vandaag begint, heb ik gisteren in het vliegtuig en in het hotel al zulke bijzondere mensen gesproken dat ik bij voorbaat al geïnspireerd ben.
TED trekt toch bijzondere mensen aan. Zo had ik gisteren intensieve gesprekken met achtereenvolgens een Science Fiction-schrijver, een Hollywood-producer en een hoge pief bij Microsoft. Stuk voor stuk jongens die op een vernieuwende manier naar de werkelijkheid kijken en die hier samenkomen om die ideeën te delen.
Waar ik nog duidelijk aan moet werken is mijn elevator pitch. Na een korte kennismaking is de vraag toch al snel: “And Jim, what do you do?”
Met dank aan Bruce Lee
En nu vind ik die vraag al lastig te beantwoorden in het Nederlands, laat staan in het Engels! Per keer hoor ik mezelf andere dingen zeggen. De éne keer vertel ik:
I am in the art of advertising without advertising
Dit is vrij naar Bruce Lee (fighting without fighting), maar het beschrijft goed wat ik met mijn creatief/interactieve bureau Toscani altijd probeer te bereiken. Namelijk dat onze klanten wel op het advies en creativiteit van een reclamebureau kunnen rekenen, maar dat dat niet per definitie resulteert in traditionele uitingen als 1/1 advertenties in een dagblad of een aantal tv-commercials rond het 8 uur-journaal.
Met Toscani proberen we toch altijd verder te kijken en oplossingen aan te dragen waarmee consument(en) en merk meer met elkaar in dialoog treden, en niet dat het slechts gaat om het zenden van een boodschap.
Met dank aan LinkedIn
Een andere (kortere) pitch is door te verwijzen naar mijn LinkedIn-profiel. Daar staat namelijk “blogger speaker entrepreneur“. Een korte verwijzing naar mijn Podcast, naar Dutchcowboys.nl en Emerce en men weet wel ongeveer wat ik doe.
Maar toch is dat nog maar de helft van van mijn pitch. Toch maar eens gaan nadenken hoe ik die andere helft erook in krijg (voor het einde van TED).
En nu snel mijn tas inpakken, want het programma gaat zo beginnen!
Jaloers! Ik kijk uit naar de verslagen (en iteraties van de elevator pitch)
Pingback: Jim Stolze » TED: Alice in Wonderland