Als je mijn columns hebt beluisterd of interviews met mij hebt gelezen, zou je de indruk kunnen hebben dat ik een hekel heb aan reclame. Maar dat is maar gedeeltelijk juist.
Ik heb een hekel aan slechte reclame. Reclame waar niet over nagedacht is, waar merken alleen maar schreeuwen, of elkaar na-apen. Reclame die geen respect heeft voor de ontvanger, die slechts probeert voor zo weinig mogelijk geld zoveel mogelijk herrie te maken.
Maar dan is het misschien juist wel eens leuk om reclames te laten zien die ik wél kan waarderen:
Wat hier zo goed aan is?
- de merknaam van het merk is niet in beeld (moet je durven)
- hij is esthetisch verantwoord (pop art is tijdloos)
- het is outdoor reclame, maar tegelijkertijd een toegevoegde waarde op het stadsgezicht
- hij is grappig; ‘k rijd er al 12 jaar langs en moet altijd kijken en glimlachen
- hij is wervend; mannen prefereren deze kapper alleen al vanuit amoureuze overwegingen
- hij is origineel
- hij onderbreekt niet mijn favoriete tv-programma en neemt geen ruimte in in mijn krant
- hij is zo goed dat hij virale vleugels krijgt, als je ernaar zoekt bij Google zie je allerlei leuke verwijzingen
Ik realiseer me dat bovenstaande argumentatie zo subjectief als wat is. Ben daarom benieuwd wie de schildering nog meer kent en wat jullie ervan vinden.
Voor wie zich afvraagt waar dit is… het is in Delft. Vlakbij het station, nabij de Irene tunnel.