Op het weblog van Anton van Elburg vond ik een mooie kijk op business models. Het betreft een video van blogger Jeff Jarvis die zegt dat media zich niet moeten richten op het eigendom van content, maar op het organiseren van content:
The new media model I think is more of a network where I have my own blog, I don’t necessarily wanna sell it to anybody, I wanna publish it myself but a site could come along and say “Oh I like that post, let me take that post from you” or “Let me sell your ads because you’re okay” or “Let’s promote each other, some different relationship.
Via: rethinkingmedia.nl
Jim,
interessant en duidelijke video. Het doet mij wel denken aan het boekje wat ik in mijn grijze verleden heb gelezen van Edward de Bono, lateraal denken. “Lateraal denken is gebaseerd op het opnieuw (anders) ordenen van de bestaande informatie om zodoende nieuwe informatie te laten ontstaan.” (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lateraal_denken). Leuk als je beseft dat dit boekje in 1973 werd uitgegeven.
Hans krommenhoek
beetje oude en een open deur.
alsof hij een enorme visie presenteerd. dit is al inmiddels zowat 5 jaar gaande en veel bedrijven, websites en services zijn hier al op gebasseerd.
Ziet er interessant uit zo’n video maar misschien moet die kerel maar eens onder zn steen vandaan kruipen.