Gisteren was ik aanwezig op de Inspiration Days van de SpinAwards. Samen met een aantal vakbroeders zat ik in de jury van de categorie “crossmedia“. Maar liefst 85 inzendingen hebben wij onder leiding van juryvoorzitter Jacqueline Smit (Microsoft) bekeken en beoordeeld.
Ik heb gezworen tot en met 2 april mijn mond te houden over de winnaars en de wijze van beoordelen, maar je kunt je voorstellen dat wij de moeilijkste categorie toebedeeld hebben gekregen. Bijna elke inzending van de SpinAwards raakt wel aan meerdere media. Er is nauwelijks nog een concept of campagne te vinden die niet iets met Hyves of Youtube doet. Maar dat maakt het nog niet tot crossmediaal concept.
Zonder de discussie van een tijd geleden over te willen doen wil ik wel opmerken dat een aantal inzendingen min of meer ‘rijke’ reclamecampagnes betrof. Terwijl wij (de jury) juist op zoek zijn naar die unieke combinaties van traditioneel en online. Crossmedia niet als doel, maar als oplossing voor een communicatieprobleem.
Verder heb ik de Inspiration Days als erg prettig ervaren en was ik verrast door de hoge opkomst. Er waren toch weer meer mensen naar Spaces gekomen dan dat er in de ruimte pasten. Spaces is sowieso een prettige locatie. Hiervoor kende ik het nog niet, maar zal het geregeld gaan gebruiken als mijn kantoor in Amsterdam 🙂
Tot ziens op 2 april bij het diner, uitreiking en het feest?
Nog ten overvloede. De mensen wiens foto’s ik zo schaamteloos heb gebruikt, zijn dus de juryleden van de categorie Crossmedia.
Van links naar rechts:
Cor Noltee (FHV BBDO), Annelie Verstraaten (Westland Kaas), José Evers (XXS), Robin Pas (Rapp Collins), Jacqueline Smit (Microsoft) en Jim Stolze (uw gastheer).
De foto’s zijn gemaakt door Maurice Mikkers.
ik ben wel geïnteresseerd in: noem mij een campagne die werkelijk crossmediaal is. Crossmedia niet als doel, maar als oplossing voor een communicatieprobleem. ik ben benieuwd