Afgelopen week zag ik de (tussentijdse versie van de) cover van mijn boek in mijn mailbox landen. Ik post hem nu even op mijn weblog, omdat ik benieuwd ben naar jullie reacties.
De titel wordt dus “Hoe overleef ik mijn inbox” en dit is de tekst die Nieuw Amsterdam in hun catalogus gaat opnemen:
Internet is misschien wel de belangrijkste ontwikkeling van de afgelopen tien jaar. Maar heb jij ook wel eens het idee dat we een beetje doorschieten? Dat al die communicatie via email, blogs en hyves ten koste gaat van de echte communicatie? Toch zou niemand meer terug willen naar de tijd van postzegels en faxapparaten. Tijd dus voor een overzicht van de do’s and don’ts als je internet wil inzetten waar het bedoeld voor is.
Jim Stolze baseert zijn ‘survival gids voor de digitale jungle’ niet alleen op (inter)nationale onderzoeken, maar ook op eigen experimenten. Zo sloot hij zich gedurende de hele maand december af van internet en email om te zien wat voor effect dat op hem en zijn omgeving zou hebben.
“Hoe overleef ik mijn inbox?” is een must voor iedereen die grip wil krijgen op de informatie overload van het dagelijkse leven, thuis en op het werk.
Het boek bestaat uit drie delen:
- Algemene inleiding over mijn maand offline
- 25 praktische tips om écht wat aan internet te hebben
- Theoriegedeelte over mijn afstudeeronderzoek en het model dat ik heb opgesteld. Hierin beschrijf ik de relatie tussen Internet en Happiness.
Ben benieuwd wat je ervan vindt. Op dit moment ben ik nog volop bezig met schrijven en sparren met de redacteur! Als het goed is, ligt het boek in juni in de winkels.
Ziet er goed uit! De beschrijving lijkt me perfect alleen de cover vind ik wat minder. Er staat 50 tips, je schrijft 25. Daarnaast lijkt het nu of het boek alleen uit tips bestaat, er wordt niet verwezen naar je onderzoek 🙁 Ze zeggen wel don’t judge a book by its cover maar dat gebeurt toch :D!
de overige 25 zijn dan ook ‘niet praktisch’ Jorijn. 😉
Ik ben benieuwd naar de inhoud. 🙂
Ha Jorijn,
Please… judge the book by it’s cover 🙂
Je hebt helemaal gelijk. Die 50 gaan we nog veranderen naar 25, of misschien wel 31 (voor elke dag van de maand eentje).
Andere ondertitel is mogelijk “Survivalgids voor de digitale jungle”,
of “Word je gelukkig van internet?”
Jim, gaaf dat je het experiment en de presentatie op TED op gaat volgen met een boek, zeker gezien de samenstelling ervan komt deze op mijn wishlist te staan, heb zelf jarenlang zonder internet gezeten terwijl ik nota bene een Interactive opleiding aan het volgen was dus heb jouw verrichtingen op dit gebied met grote belangstelling en herkenning gevolgd 😉
Coverdesign is wat mij betreft puik, opvallend, zou alleen misschien uitkijken met de kleur geel aangezien het zou kunnen doen denken aan de …For Dummies serie(?)
Sluit me overigens aan bij de overige comments, zou toch wel een subtitel toevoegen, iets in de geest van: “Over geluk, email per post en internetafkicken” of in ieder geval een verwijzing naar het Geluk-Internet onderzoek; aangezien dat gedeelte minstens zo interessant is dan de e-mailtiquette top 25, 31, 50, etc..
Hoi Jim,
Ik ben heel erg benieuwd naar je boek! Ziet er goed uit allemaal. Ik zou voor een andere ondertitel kiezen (word je gelukkig van internet?) Zou mij meer aanspreken. Succes met de laatste loodjes!!
Pingback: Boek — Lennards Portfolio
Pingback: Jim Stolze » Featured on Wikinomics
Pingback: Jim Stolze » Is er nog een scheiding tussen online en offline?
Pingback: Jim Stolze » Turn it off
Ziet er goed uit! De beschrijving lijkt me perfect alleen de cover vind ik wat minder. Er staat 50 tips, je schrijft 25. Daarnaast lijkt het nu of het boek alleen uit tips bestaat, er wordt niet verwezen naar je onderzoek 🙁 Ze zeggen wel don’t judge a book by its cover maar dat gebeurt toch :D!
Ik ben benieuwd naar het boek..
Al enig idee waneer deze gaat uitkomen?