Nu Jan Dijkgraaf (HP/De Tijd) en Anna-Maria (Puur) hebben aangekondigd per 1 april (!) maar liefst 10 volle dagen twitterloos door het leven te gaan, zie je op Twitter reacties die spreken over “een jimstolze” doen.
Tenminste, ik krijg allerlei mailtjes en DM-s van mensen die daarop wijzen… dus even een korte uitleg.
Toen ik van 1 december 2008 tot en met 7 januari 2009 mijzelf vrijwilig van het internet had afgesloten leidde dat tot veel gespreksstof. Ik was mij daar op het moment niet van bewust (behalve dat journalisten en radio deejays gingen bellen). Later zag ik dat bijvoorbeeld Rebecca Rijnders (Emerce) mijn actie vergeleek met die van Michael Arrington (Techcrunch) die daarna ook een tijd offline ging.
Ook andere mensen die aankondigden even “out of office” te zijn, kregen te horen dat ze een “mini jimstolze” deden 🙂 Erg grappig natuurlijk, tenminste als je weet wat ermee bedoeld wordt.
Ik vind het geweldig om te zien hoeveel navolging mijn gekke idee destijds heeft gekregen. Met @puur en @jandijkgraaf ga ik snel koffie drinken!
Update:
@puur is niet internetloos, maar twitterloos door haar 10 dagen gegaan. Misschien nog wel knapper 🙂
@dijkgraaf is weer terug en heeft z’n mailbox gedelete
Hier nog iemand die “een jimstolze” in de US doet:
http://vint.sogeti.nl/?p=2607#respond