TEDxAmsterdam, de Accenture Innovation Awards, de Innovatie Estafette, Horizon2020, de voorrondes van TEDxBinnenhof… allemaal in dezelfde week! Dat was reden genoeg voor RTLZ om aanstaande week te bombarderen tot Week van de Toekomstmakers. Hella en ik gaan elke dag op pad om verslag te doen en te presenteren. Hier alvast een vrolijke groet vanaf de Innovation Awards.
Nederland in Ideeën
Sander Ruys van Maven Publishing is iemand die ik bewonder. Het is hem gelukt om in vrij korte tijd een prima onderscheidende plek in het boeken-landschap te veroveren. Zijn marketing achtergrond heeft hem daar goed bij geholpen. Of, hoe hij het ooit bij INcT zei: “Als uitgevers bij Unilever zouden werken, werden ze meteen ontslagen”. Dus toen hij mij vroeg om mee te schrijven
Inspiratie van je werkomgeving
Dankzij het nieuwe werken zitten veel Nederlanders op dit moment in hun ochtendjas aan de keukentafel. De koffie is gezet en de laptop staat geopend voor hen. Voordat de VPN-verbinding of het e-mailprogramma wordt gestart, wordt nog even Facebook geopend om gedachteloos te verdwalen in berichtjes van anderen. Die onbezorgdheid en ongedwongenheid kun je zien als een van de verworvenheden van het nieuwe werken.
The Future is Ours to Create
I was very inspired by Michael Marantz’s video, The Future is Ours, which reminds us that “The future does not belong to the faint hearted, it belongs to the brave.”
Thanks Amy Lee Robinson for passing it around!
Toekomstmakers gezocht
Vanaf 9 september zal RTLZ een wekelijks televisieprogramma gaan uitzenden over innovatie, ondernemerschap en ambitie. De naam… #toekomstmakers! Aldus het persbericht: Nederland bruist van de ondernemers en onderzoekers met goede ideeën, nuttige producten en een slimme handelsgeest. Met Toekomstmakers zet RTL Z de schijnwerpers op deze dynamiek in de economie. Een dynamiek die belangrijk is voor de toekomst van Nederland. Nederland zal zijn geld
Taxichauffeur wordt in toekomst horeca-ondernemer
Gisteren was ik te gast bij het Big Tent evenement; een ontmoeting tussen ondernemers en politici, op initiatief van Google Nederland. Hoogtepunt van de bijeenkomst was overigens Minister President Mark Rutte die zeer kundig interviews afnam bij vier internet ondernemers. De premier bleek goed thuis in de wereld van het internationaal zaken doen en het belang van ICT.
Marketing volgens Harry Potter
“Vertel nog eens dat verhaal over Harry Potter, Jim!” Die vraag werd mij zo vaak gesteld dat ik de video hieronder zal delen. Met dank aan Achmea en Feller Media voor de registratie.
#FitchTheHomeless
Toen ik tussen 2001 en 2006 rondliep bij Startpagina.nl kwam ik vaak op de kamer bij Bert Wiggers (die ook verantwoordelijk was voor NU.nl). Op één van zijn kasten stond een tegeltje met de volgende tekst: “Het product is van de fabrikant maar het merk is van de consument.“ Een uitspraak die mij altijd is bijgebleven en die in de loop der jaren steeds
开放教育
正如TEDxAmsterdam组织者Jim Stolze所说的:TED定是一段难忘的经历, “你会遇上不认识而有趣的人;你会受到当地人们的热爱,因为你为他们做了很重要的事情:为他们带来TED的体验。他们可能看过视频,但是他们现在了解到能够和身边的人分享和讨论这些演讲,是多么重要的经历。” Source
Biografia en Español
Jim Stolze (n. Vlaardingen, los Países Bajos, 30 de noviembre de 1973) es un autor, orador y organizador del evento holandés. En febrero de 2008, habló en la conferencia TED en California para hablar de su Proyecto ‘Virtual Happiness’, una investigación en curso la investigación de la relación entre los diferentes niveles de uso de Internet y la felicidad. Varios estudios han demostrado que