Hoe komt het toch dat de VARA op Hyves slechts 182 vrienden heeft, terwijl programma’s als Mooi weer de Leeuw, of De Wereld draait Door met gemak tienduizenden vrienden hebben? Ben je fan van een omroep, of van een programma? En wat is daarvan de impact op het ledenaantal van publieke omroepen? Dat is op dit moment de wezensvraag voor de VARA. Samen met
Podcasting leeft! (toch)
Afgelopen maanden heeft onder meer Hyped koppen als “Podcasting is dood” gebruikt. Nu is Jeroen nooit vies van prikkelende titels boven zijn postings, maar gezien een aantal recente berichten verdient dit ook wel een tegengeluid. Vorige maand was er bijvoorbeeld al het nieuws dat Veronica flink investeert in podcasting door een belang te nemen in gespod.nl, de website van Marco Langebeeke en Wilco Turnhout.
Aftellen: de iPhone 3G
Ja, het is bijna 11 juli en dan is het 3G-day! De iPhone komt dan (officieel) op de Nederlandse markt en wel dankzij T-Mobile. Voor 29,95 per maand krijg je 150 belminuten en onbeperkt dataverkeer (binnen Nederland). Je betaalt dan eenmalig 80 euro voor het toestel. Het lijkt mij een prima deal. Zoals je weet heb ik een beetje moeten hacken en betaal ik
Compilatie van de 10 populairste TED-talks
Sinds de organisatie van TED.com heeft besloten om het hele TED-talks-archief op het web beschikbaar te stellen zijn alle filmpjes bij elkaar zo’n 50 miljoen keer bekeken! Deze mijlpaal was voor TED reden om een playlist te maken van de 10 populairste: Hier zijn de links naar de 10 genoemde presentaties: 1. Jill Bolte Taylor: “My stroke of insight” 2. Jeff Han: “Touchscreen demo
Social media: pick only three …
Collega-twitteraar Lode Broekman schreef een leuk stukje over de voorbeelden van social media die hij zou willen gebruiken, als-ie er maar 3 (van de duizenden) mocht uitkiezen. Zijn top-3 bestond achtereenvolgens uit: Twitter, Flickr en Watvindenwijover.nl. Ik vond het een leuk initiatief en heb het stokje van hem overgenomen. Hieronder de 3 applicaties die ik mee zou willen nemen naar een onbewoond eiland. 1.
Evolutie van de marketeer
Op dit weblog heb ik het vaak over de veranderde consument en de manier waarop media hierop zouden moeten inspelen. Tijdens de NationaleMarketingdag sprak Joris van Heukelom echter over de regiseurs van deze verandering: de marketeer. Op dit moment zijn er twee typen marketeers werkzaam: Henk en Pim. Henk vertegenwoordigt de oude garde voor wie televisie en onderbrekingsreclame heilig zijn. Pim is de nieuwe
Mediapark Jaarcongres: een crossmediaal diner dansant
Gisteren vond voor de eerste keer het Mediapark Jaarcongres plaats. Een soort crossmedia-café (ook dit event werd door Immovator in samenwerking met de Media Academie georganiseerd), maar dan een hele dag. De zaal (studio 21) zag er fantastisch uit, het leek wel een Spinawards Diner maar dan klassiek. Sommige mensen noemden het zelfs een diner dansant. Het programma zat ook goed in elkaar. De
Read More Mediapark Jaarcongres: een crossmediaal diner dansant
NS verkoopt treinkaartjes via eBay
Ja, je moet toch wat als Nationale Spoorwegen. Aan de éne kant hoor je je klanten klagen dat er zoveel stationnetjes dichtgaan, of dat die gezellige verkoper is vervangen door een koude, ingewikkelde automaat. En aan de andere kant zie je dat je gebruikers steeds langere tijd online zijn en daar hun zaakjes prima kunnen regelen. Even nadenken en dan is er sprake van
Steve Jobs over de nieuwe iPhone
Steve Jobs liet tijdens de Worldwide Developers Conference in San Francisco de wereld kennis maken met de nieuwe iPhone 3G, the App Store, Mobile Me en meer. Meneer Jobs is natuurlijk een fantastische spreker, maar ik kan me voorstellen dat je 112 minuten ff te lang vindt. Daarom was ik blij dat ik op TheNext Blog een fraaie compilatie zag. Een samenvatting van 1
Nieuwe vormen van reclame… en de consument?
Op 15 mei was ik te gast in de radiostudio van de VARA voor een interview met Felix Meurders. In het programma Kassa besteedde hij aandacht aan nieuwe vormen van reclame. Want, als de traditionele vormen van reclame maken steeds minder effectief zijn… welke vormen kiezen zij dan? En wat zijn de gevolgen voor de consument? Mijn stelling is dat de consument niet alleen