Gisteren was ik met Randolph te gast op het congres PINC. De negende editie van dit congres (dat een letterwoord vormt van de woorden People, Ideas, Nature & Creativity) was goed gezocht en heeft op mij een onvergetelijke indruk gemaakt. Het was voor mij de eerste keer. Wat opviel was niet alleen de grote verscheidenheid van sprekers, maar ook van gasten in de zaal.
Geld verdienen met crossmedia
Vandaag was ik te gast bij het Crossmedia Café, georganiseerd door iMMovator. De vorige keer dat ik het congres bezocht heb ik er deze posting over geschreven (inclusief audio-column). Dit maal was het thema “geld verdienen”. Het programma werd geopend door Monique van Dusseldorp die Eric-Jan Gelink introduceerde. Gelink nam in vogelvlucht de gevolgen van de digitalisering en fragmentatie van media met de zaal
Workshop Social Media en PR2.0
Vandaag geef ik een workshop op het Mediapark over de inzet van social media in je communicatiecampagne. Aanwezig zijn medewerkers van Kosmos Uitgevers, bekend van de boeken van Jamie Oliver en de “Wat en hoe”-taalgidsen. De ochtend wordt door mij ingevuld hoe je met onbetaalde acties onbetaalbare resultaten bereikt. De middag is voor Ben van der Burg (Webads) die uitlegt hoe je je online
Social media en de cijfers
Collega-blogger Matthijs van den Broek heeft een rapport van Morgan Stanley onder ogen gekregen waarin de nadruk ligt op sociale applicaties en hoe deze het internet veroveren. | View | Upload your own Hij heeft in het nederlands de belangrijkste punten er alvast uitgehaald: De views die YouTube en Facebook genereren zijn groter dan het aantal pageviews van Google en Yahoo (‘and may be
Amazon ook op de iPhone
Eeder schreef ik al positief over LinkedIn en hun versie voor de iPhone. Nu is er een andere online liefde van me ook beschikbaar op dit apparaat: Amazon. Het is allemaal lekker simpel en functioneel. Er is zelfs een linkje “iphone feedback” waarmee je direct kunt corresponderen met de ontwikkelaars van de mobiele site.
Creativity: something out of nothing
Schrijfster Amy Tan was een van de sprekers op TED 2008 die sprak over creativiteit. Waarom creëren we? En waar komt het vandaan? Het is een interessante presentatie voor de creatieven onder ons en komisch als je aan het begin nog even meekrijgt wat de “tips voor succes” zijn voor een standaard TED-talk 🙂 rehearse but act spontaneous provide REVELATIONS show VULNERABILITY is AL
Uit de oude doos (II)
Vorige week trakteerde ik op een column over MediaCity. Een gesproken column die ik vorig jaar voor BNR Nieuwsradio heb ingesproken, maar die ik nooit heb doorgezet op dit weblog. Zo vond ik er nog één. Zeker nu er weer veel aandacht is voor de amerikaanse verkiezingen, vond ik het leuk om te kijken wat ik daar vorig jaar over vertelde. Met name de
Mijn favoriete reclame
Als je mijn columns hebt beluisterd of interviews met mij hebt gelezen, zou je de indruk kunnen hebben dat ik een hekel heb aan reclame. Maar dat is maar gedeeltelijk juist. Ik heb een hekel aan slechte reclame. Reclame waar niet over nagedacht is, waar merken alleen maar schreeuwen, of elkaar na-apen. Reclame die geen respect heeft voor de ontvanger, die slechts probeert voor
Een compliment van de jury
Sommige lezers weten dat ik samen met Tjeerd Oosterhuis een liedje heb geschreven voor Lieke van Lexmond. Oorspronkelijk was het bedoeld voor een commercial, maar gisteren is het officieel ook op single uitgebracht. Een spannend moment omdat je nooit weet hoe zoiets gaat vallen. Leuk om te zien hoe de -normaal gesproken kritische lui- er nu mee omgaan: Giel Beelen: Henk-Jan Smits: En nu
Uit de oude doos
Luisteraars van mijn podcast hebben even een radiostilte ervaren. Maar maak je geen zorgen, ik moet even opnieuw in een ritme komen. Voorheen maakte ik mijn podcast tegelijkertijd met mijn column voor BNR Nieuwsradio, maar daar ben ik mee gestopt. De podcast moet dus even opnieuw in mijn werkweek krijgen 🙂 In de tussentijd een column uit de oude doos. Deze column had ik