Gisteren vond in Amsterdam het tweede congres in de trilogie TILT plaats. Een mooie dag vol met inspirerende sprekers over leiderschap, duurzaamheid en innovatie. De beste spreker vond ik Jan Bommerez die de eerste plenaire sessie leidde. Zijn voorbeelden van ongecontroleerde processen in het dierenrijk en zijn interpretatie van Flow spraken zeer tot de verbeelding. Tweede spreker was Paul de Blot. Hoogleraar business &
PICNIC programma
PICNIC is een evenement waar ik elk jaar weer naar uit kijk. Het eerste jaar was heel bijzonder en zelfs het onderwerp van mijn eerste podcast (over John de Mol) ooit. Het tweede jaar voelde al bijna vertrouwd en daar heb ik ook een aantal artikelen (over Photosynth en Inpiratie over geschreven. Voor wie het nog niet kent: PicNic wordt georganiseerd door de Stichting
Pinc: het verborgen congres
Gisteren was ik met Randolph te gast op het congres PINC. De negende editie van dit congres (dat een letterwoord vormt van de woorden People, Ideas, Nature & Creativity) was goed gezocht en heeft op mij een onvergetelijke indruk gemaakt. Het was voor mij de eerste keer. Wat opviel was niet alleen de grote verscheidenheid van sprekers, maar ook van gasten in de zaal.
Geld verdienen met crossmedia
Vandaag was ik te gast bij het Crossmedia Café, georganiseerd door iMMovator. De vorige keer dat ik het congres bezocht heb ik er deze posting over geschreven (inclusief audio-column). Dit maal was het thema “geld verdienen”. Het programma werd geopend door Monique van Dusseldorp die Eric-Jan Gelink introduceerde. Gelink nam in vogelvlucht de gevolgen van de digitalisering en fragmentatie van media met de zaal
Workshop Social Media en PR2.0
Vandaag geef ik een workshop op het Mediapark over de inzet van social media in je communicatiecampagne. Aanwezig zijn medewerkers van Kosmos Uitgevers, bekend van de boeken van Jamie Oliver en de “Wat en hoe”-taalgidsen. De ochtend wordt door mij ingevuld hoe je met onbetaalde acties onbetaalbare resultaten bereikt. De middag is voor Ben van der Burg (Webads) die uitlegt hoe je je online
Social media en de cijfers
Collega-blogger Matthijs van den Broek heeft een rapport van Morgan Stanley onder ogen gekregen waarin de nadruk ligt op sociale applicaties en hoe deze het internet veroveren. | View | Upload your own Hij heeft in het nederlands de belangrijkste punten er alvast uitgehaald: De views die YouTube en Facebook genereren zijn groter dan het aantal pageviews van Google en Yahoo (‘and may be
Amazon ook op de iPhone
Eeder schreef ik al positief over LinkedIn en hun versie voor de iPhone. Nu is er een andere online liefde van me ook beschikbaar op dit apparaat: Amazon. Het is allemaal lekker simpel en functioneel. Er is zelfs een linkje “iphone feedback” waarmee je direct kunt corresponderen met de ontwikkelaars van de mobiele site.
Creativity: something out of nothing
Schrijfster Amy Tan was een van de sprekers op TED 2008 die sprak over creativiteit. Waarom creëren we? En waar komt het vandaan? Het is een interessante presentatie voor de creatieven onder ons en komisch als je aan het begin nog even meekrijgt wat de “tips voor succes” zijn voor een standaard TED-talk 🙂 rehearse but act spontaneous provide REVELATIONS show VULNERABILITY is AL
Uit de oude doos (II)
Vorige week trakteerde ik op een column over MediaCity. Een gesproken column die ik vorig jaar voor BNR Nieuwsradio heb ingesproken, maar die ik nooit heb doorgezet op dit weblog. Zo vond ik er nog één. Zeker nu er weer veel aandacht is voor de amerikaanse verkiezingen, vond ik het leuk om te kijken wat ik daar vorig jaar over vertelde. Met name de
Mijn favoriete reclame
Als je mijn columns hebt beluisterd of interviews met mij hebt gelezen, zou je de indruk kunnen hebben dat ik een hekel heb aan reclame. Maar dat is maar gedeeltelijk juist. Ik heb een hekel aan slechte reclame. Reclame waar niet over nagedacht is, waar merken alleen maar schreeuwen, of elkaar na-apen. Reclame die geen respect heeft voor de ontvanger, die slechts probeert voor