Tilt2… innovatief leiderschap

Gisteren vond in Amsterdam het tweede congres in de trilogie TILT plaats. Een mooie dag vol met inspirerende sprekers over leiderschap, duurzaamheid en innovatie. De beste spreker vond ik Jan Bommerez die de eerste plenaire sessie leidde. Zijn voorbeelden van ongecontroleerde processen in het dierenrijk en zijn interpretatie van Flow spraken zeer tot de verbeelding. Tweede spreker was Paul de Blot. Hoogleraar business &

PICNIC programma

PICNIC is een evenement waar ik elk jaar weer naar uit kijk. Het eerste jaar was heel bijzonder en zelfs het onderwerp van mijn eerste podcast (over John de Mol) ooit. Het tweede jaar voelde al bijna vertrouwd en daar heb ik ook een aantal artikelen (over Photosynth en Inpiratie over geschreven. Voor wie het nog niet kent: PicNic wordt georganiseerd door de Stichting

Pinc: het verborgen congres

Gisteren was ik met Randolph te gast op het congres PINC. De negende editie van dit congres (dat een letterwoord vormt van de woorden People, Ideas, Nature & Creativity) was goed gezocht en heeft op mij een onvergetelijke indruk gemaakt. Het was voor mij de eerste keer. Wat opviel was niet alleen de grote verscheidenheid van sprekers, maar ook van gasten in de zaal.

Geld verdienen met crossmedia

Vandaag was ik te gast bij het Crossmedia Café, georganiseerd door iMMovator. De vorige keer dat ik het congres bezocht heb ik er deze posting over geschreven (inclusief audio-column). Dit maal was het thema “geld verdienen”. Het programma werd geopend door Monique van Dusseldorp die Eric-Jan Gelink introduceerde. Gelink nam in vogelvlucht de gevolgen van de digitalisering en fragmentatie van media met de zaal

Social media en de cijfers

Collega-blogger Matthijs van den Broek heeft een rapport van Morgan Stanley onder ogen gekregen waarin de nadruk ligt op sociale applicaties en hoe deze het internet veroveren. | View | Upload your own Hij heeft in het nederlands de belangrijkste punten er alvast uitgehaald: De views die YouTube en Facebook genereren zijn groter dan het aantal pageviews van Google en Yahoo (‘and may be

Creativity: something out of nothing

Schrijfster Amy Tan was een van de sprekers op TED 2008 die sprak over creativiteit. Waarom creëren we? En waar komt het vandaan? Het is een interessante presentatie voor de creatieven onder ons en komisch als je aan het begin nog even meekrijgt wat de “tips voor succes” zijn voor een standaard TED-talk 🙂 rehearse but act spontaneous provide REVELATIONS show VULNERABILITY is AL

Mijn favoriete reclame

Als je mijn columns hebt beluisterd of interviews met mij hebt gelezen, zou je de indruk kunnen hebben dat ik een hekel heb aan reclame. Maar dat is maar gedeeltelijk juist. Ik heb een hekel aan slechte reclame. Reclame waar niet over nagedacht is, waar merken alleen maar schreeuwen, of elkaar na-apen. Reclame die geen respect heeft voor de ontvanger, die slechts probeert voor