Als ik even weg blijf bij de politieke verschillen tussen Obama en Hillary, durf ik op basis van hun aanwezigheid in de media wel een voorspelling te doen over de winnaar van het duel. Het filmpje “Yes, we can” van Will.i.am is zo oprecht, kippenvel en mooi gemaakt dat het nog steeds mensen raakt en inspireert. Zeker als je het geforceerde antwoord van Hillary
Paul de Leeuw piekt op de blogs
Je hebt vast wel meegekregen dat in het tv-programma Mooi Weer De Leeuw een de streaker voorbij kwam. Je hoeft niet te raden hoe snel die content een tweede leven op Youtube kreeg. Ook de weblogs vonden het mooie content om over te schrijven. Dus ja, daar schrijf ik dan weer over!
TED 2008: the big questions
Een van de eerste adviezen die je krijgt op TED is om je laptop dicht en je telefoon uit te houden. Al je aandacht zul je nodig hebben met het absorberen en daarna verwerken van de grote hoeveelheid informatie. You are about to be hit by a blizzard of incoming ideas. Your mind will be zapped, pinged, prodded and teased. But to benefit from
Twitter @ TED 2008
Inspired by the blogposting from Emily McManus on “Who’s blogging at the TED-conference”, I came up with the idea to do the same on the questions “Who’s twittering at TED?” Twitter? If you don’t know what Twitter is, you may have missed one of the most exciting new tools on the web. It’s social, it’s relevant, it’s realtime, it’s sometimes useless, it’s fun, it
TED.com: the goodie bag
De mensen van TED proberen bij alles om voorbij perfectie te gaan. Zelfs de goodie bag is indrukwekkend. Normaal gesproken krijg je bij een congres een plastic tas met een groot logo met wat gesponsorde flyers. Hier niet dus. Wat dan wel? In de eerste plaats is de tas zelf al fantastisch. Mooie stof, veel vakjes en eindelijk een plek om mijn laptop en
TED 2008: and what do you do?
Gisteren ben ik aangekomen in de Verenigde Staten om het door mij al eerder geroemde TED bij te wonen. Het was een lange reis, maar alleen al gisteravond heeft het helemaal de moeite waard gemaakt. Want hoewel de conferentie pas eigenlijk vandaag begint, heb ik gisteren in het vliegtuig en in het hotel al zulke bijzondere mensen gesproken dat ik bij voorbaat al geïnspireerd
18 marketing trends voor 2008
Bloggers zijn eigenlijk hele sociale mensen, ookal heb je misschien het beeld dat ze de hele dag online en achter een groot scherm zitten te werken. Als bewijs voor deze stelling voer ik het fenomeen “estafette”-bloggen op. Eerder zag je mij al het stokje doorgeven m.b.t. de wie inspireerde je om te bloggen-vraag en in deze posting vraag ik je aandacht voor de Blogkermis.
De reclame die Marktplaats eigenlijk had moeten maken
Marktplaats probeerde vorig jaar een serie tv-commercials om hun nieuwe slogan “Gemaakt voor elkaar” kracht bij te zetten. Het reclamebureau had flink zijn best gedaan en het resultaat was smaakvol gefilmde mensen die overal op straat mogelijke verkoopobjecten tegenkwamen. Afgelopen zaterdag was er om primetime echter een onbetaalde product-placement van Marktplaats op de televisie en ik kon het niet laten om hier een consumer
Read More De reclame die Marktplaats eigenlijk had moeten maken
Wie inspireerde mij om te bloggen?
Leuke actie van Evert-Jan Koning en Frank Meeuwsen: een estafette blogposting met als vraag “Wie inspireerde jou om te gaan bloggen”? Voor Evert-Jan waren dit achtereenvolgens: Merel Roze Frank Meeuwsen (Punkey) Walter van den Berg (VandenB.com) En voor Frank Meeuwsen waren dit: Francisco van Jole (Daily Planet) Erwin van de Zande (E-wave) Joost van der Hoeve (The Fridge) Als ik die lijst bekijk, ben
Waarom Microsoft niet Yahoo moet kopen
Er is al veel over geschreven: Microsoft wil Yahoo kopen. In mijn column leg ik uit hoe Microsoft zo’n 44 miljard dollar kan besparen. Ook mooi. Het kan u afgelopen week niet ontgaan zijn… Microsoft is op overname pad. En hoewel de merken Microsoft en Yahoo zeker het bestuderen waard zijn, gaat het natuurlijk uiteindelijk gewoon om Google. Microsoft is gewend om in een