Het nieuwe media PR-offensief

Op dit weblog schrijf ik vaak over het inzetten van social media ten behoeve van marketing strategie. En wat is er dan leuker dan een voorbeeld te laten zien van een aantal online marketeers die “practice what they preach”? The Twitter Stars Bowlr Team lanceren videoclip Op 31 januari vindt het evenement Bowlr plaats. Een avond bowlen met mensen die werkzaam zijn in de

Het orkest van Ford

Waarschijnlijk heb je hem ook al gezien. De nieuwe commercial voor de Ford Focus, waarin een orkest op auto-onderdelen een klassieke wals ten gehore brengt. Hieronder heb ik een Youtube-filmpje van de Italiaanse versie geplakt: Prachtig toch? Jammer dat Ford het karwei maar half heeft afgemaakt. Die andere helft waar ik het over heb, is natuurlijk de online promotie. Als ik getroffen wordt door

TED-toegangskaart op Ebay

Eerder schreef ik al over TED2008. Het is ontzettend moeilijk om aan kaartjes te komen voor dit geweldige jaarlijkse event. Toch is er gisteren een “main hall”-pass op Ebay gezet waarop potentiële bezoekers kunnen bieden. Op het moment van schrijven staat de prijs op $ 32.600 ! Voor de goed orde: dit is een eenmalige actie van de organisatie. Zij hebben dan ook hun

Weblog DutchCowboys vernieuwd

Op Twitter werd er al flink gebuzzd, maar dinsdagnacht was het dan zover: de nieuwe versie van DutchCowboys werd gelanceerd. Volgens Multiscope is Dutchcowboys een van Nederlands grootste weblogs. De bloggers hebben nu een nieuw dynamisch web 2.0 platform waar veel aandacht wordt besteedt aan het ontsluiten van content en nieuwe aspecten als video, Twitter, foto’s, podcast en vodcast. Dutchcowboys is een groepsweblog dat

Geld verdienen met Last.fm

Gisteren kwam Last.fm met het nieuws dat het ook on demand luisteren van hele liedjes en CD’s gratis ging aanbieden. Het wordt daarmee naar eigen zeggen een ‘online jukebox’. Dit is niet alleen goed nieuws voor de muziekluisteraars. Last.fm komt namelijk ook met een royalty-systeem waardoor de artiesten ook nog eens centjes kunnen verdienen. Als jouw muziek wordt afgespeeld op Last.fm, kun je daar

Het lef om niet te veranderen

Elke week heb ik een column in het programma Marktveroveraars van BNR. Het programma wordt elke week uitgezonden op woensdagavond en wordt gepresenteerd door adjunct-hoofdredacteur Rens de Jong. Afgelopen week was Joris van Heukelom te gast en het was dan ook niet toevallig dat mijn column ging over één van de paradepaardjes van ilsemedia, het nieuwe bedrijf van Joris. In het kort gaat het

Inzendtermijn Spinawards gestart

Vorig jaar interviewde ik Stephan Fellinger over de Spinawards. De ondertitel van het artikel was toen “… de interactieve barometer” omdat de inzendingen een goed beeld gaven van het niveau van interactief Nederland. Dit jaar is een jubileumjaar (10 jaar) voor de SpinAwards en de inzendtermijn is deze week gestart. De organisatie van de SpinAwards komt met nieuwe vier categorieën. Beste design Beste content

Steve Jobs Keynote: MacBook Air

Hét moment van het jaar voor Apple-fans is de keynote van Steve Jobs op de Macworld-expositie in San Francisco. Gisteren was het extra druk op het web (sommige servers konden dit niet aan) en de hele wereld zag hoe Steve een ultradunne nieuwe laptop heeft gepresenteerd. Ook gaat Apple online films verhuren, en brengt het een nieuwe versie uit van zijn settop-box Apple TV.

Dag Paul, hallo Joris

Twee werelden komen voor mij bij elkaar. Toen Paul Molenaar vorige maand aankondigde ilsemedia te verlaten, was dat wel even slikken. Eerst Bert Wiggers weg (directeur Startpagina en Nu.nl), degene die mij destijds in 2001 naar ilsemedia (als adviseur) heeft gehaald en daarna dus ook Paul, degene die ilsemedia als geheel op de kaart van Nederland heeft gezet. Afgelopen jaar leerde ik Joris van