Merken zouden zich meer als blogs moeten gedragen

Het is een stelling die vaak goede discussie oplevert: “Over een aantal jaar bestaan weblogs niet meer.” In eerste instantie krijg je dan een aantal die-hard bloggers over je heen die je het liefst op de brandstapel zien belanden. Maar na enkele minuten snapt men dat je daarmee bedoelt dat weblogs ‘gemeengoed’ zijn geworden en dus niet meer als bijzondere verschijningsvorm van een website

U.K.-bedrijven investeren flink in podcasting

Uit een recent onderzoek gehouden voor PR Week/Brands2Life blijkt dat organisaties in het Verenigd Koninkrijk hun bestedingen aan interactieve media link hebben verhoogd. Uit de survey -gehouden onder Engelse Communications Directors- kwam naar voren dat 44% van de ondervraagden aan podcasting deed en 41% een company blog had aangemaakt. Tot slot bleek 15% video’s te posten op Youtube. Ten opzichte van vorig jaar laten

Interview: Over de muren rond Hyves

Vandaag was ik te gast op het hoofdkwartier van Hyves aan de Herengracht te Amsterdam. Yme Bosma en ik wilden al een tijdje afspreken om kennis te maken en eventueel iets “voor de microfoon” te doen. En vandaag kwam dubbel goed uit, omdat ‘s-ochtends het nieuws naar buiten was gekomen dat Yme zijn baan bij MediaRepublic zou verruilen voor de functie van Manager Business

Wat de Simpsons ons over viral marketing kunnen leren

Ik had vroeger nooit zoveel met de Simpsons. Je weet wel, die gele poppetjes onder aanvoering van Bart Simpson. Maar sinds afgelopen weekend ben ik helemaal in de ban van dit fenomeen. Eerder schreef ik al dat films steeds vaker gebruik maken van viral (internet) marketing om hun bioscoopbezoek te stimuleren en dat is nu dus ook het geval bij de nieuwe film van

Microsoft helpt podcasting verder

Microsoft meldt dat zij in het vierde kwartaal een tweede versie uitbrengt van de muziekspeler Zune. De MP3-speler zal in elk geval uitgebreid worden met ondersteuning voor podcasting en wifi-mogelijkheden. Insiders voorspellen dat deze tweede generatie van de muziekspeler nog vóór de feestdagen (slimmerds!) zal uitkomen. Microsoft: Features – we’ll move towards parity with iPod building in support for video, podcasting, etc and at

Musea ontdekken podcasting

Je merkt dat de belangstelling voor podcasting weer flink aan het toenemen is. Ik word wekelijks gebeld om bij bedrijven hierover te komen praten en lees ook steeds meer berichten over toepassing voor cultuur en educatie. Een bijzonder vermelding verdient mijns inziens het project Nachtgeluiden van De Amsterdamse Museumnacht. Op de website valt het volgende te lezen: Wil je geen nachtgeluid meer missen? Om

Show #23: Reclame is als heroine

Luister de mp3 (beneden het artikel) of lees de uitgeschreven versie: Vanaf deze plaats mag ik graag kritiek leveren op de reclamewereld in het algemeen en de reclame-flimpjes in het bijzonder. Als ik zeg dat reclame een debiliserende vorm is van communicatie doel ik uiteraard op de filmpjes van Cillit Bang en alles wat met Leen van Frisia te maken heeft. Het antwoord van