Je merkt dat de belangstelling voor podcasting weer flink aan het toenemen is. Ik word wekelijks gebeld om bij bedrijven hierover te komen praten en lees ook steeds meer berichten over toepassing voor cultuur en educatie. Een bijzonder vermelding verdient mijns inziens het project Nachtgeluiden van De Amsterdamse Museumnacht. Op de website valt het volgende te lezen: Wil je geen nachtgeluid meer missen? Om
Waarom Twitter geen onzin is
Als je de kop van dit artikel hebt gezien en je vraagt je af wat Twitter is, dan raad ik je toch aan om door te lezen. Het gaat namelijk niet per se om Twitter, maar om de manier waarop mensen (want dat zijn marketeers uiteindelijk) met nieuwe ontwikkelingen om gaan. Toch even heel in het kort. Wat is Twitter? Twitter is een platform
Show #23: Reclame is als heroine
Luister de mp3 (beneden het artikel) of lees de uitgeschreven versie: Vanaf deze plaats mag ik graag kritiek leveren op de reclamewereld in het algemeen en de reclame-flimpjes in het bijzonder. Als ik zeg dat reclame een debiliserende vorm is van communicatie doel ik uiteraard op de filmpjes van Cillit Bang en alles wat met Leen van Frisia te maken heeft. Het antwoord van
Bizner scoort met podcasts
Bizner is een nieuwe partij op de markt en onderscheidt zich van andere banken door opvallend “modern” te zijn. En met modern bedoel ik dat ze een jonge -doe niet zo moeilijk- uitstraling hebben. Als je als startende ondernemer op zoek bent naar een financiering klinkt hun propositie je waarschijnlijk goed in de oren: We hoeven geen ondernemingsplan te zien Ook geopend buiten kantooruren
De laatste cd van de podcasts
Ik heb al een paar keer moeten lachen om de nieuwe tv-commercial van Planet, maar Hyped bracht mij op het idee om er ook een blogposting aan te wijden. Voor de weblezers is hier de Youtube-versie, de podcast-luisteraars krijgen de exclusieve mp4. Hopelijk kun je die in iTunes, op je iPod video of op je PSP gewoon bekijken. In mijn stats zag ik dat
Show #21: The beauty of podcasting
Vanaf mijn vakantie-adres kan ik het toch niet laten om nog een podcast online te zetten. Van een aantal luisteraars kreeg ik de vraag wanneer ik de integrale audioversie van mijn presentatie tijdens de D.M.E. live ging zetten. Maar dat is eigenlijk niet meer nodig, want Emerce heeft inmiddels de complete video live staan. En dat is toch lekkerder, met de slides erbij. Een
Podcasting als branding tool
Vandaag heb ik tijdens het Digital Marketing Event een presentatie gehouden over “Podcasting als branding tool”. De zaal waarin de presentatie plaatsvond was helemaal gevuld met geïnteresseerden en zelfs buiten voor de deur stond nog een kleine rij. Speciaal voor hen -en omdat ik het aan de aanwezigen heb beloofd- heb ik mijn presentatie online gezet: Ook heb ik tijdens het half uur mijn
Venture capitalists in Amsterdam
Normaal gesproken denk je bij de term venture capitalists aan twee gebieden in de Verenigde Staten: Silicon Valley en Seatlle. Slimme zakenmensen die daar in een vroegtijdig stadium een belang nemen in een “start-up” in de hoop dat dit bedrijf binnen een paar jaar miljoenen dollars waard is. Zonder dit soort business angels hadden bedrijven als Google, Yahoo en Amazon waarschijnlijk niet bestaan. Toch
Show#19: Wat is co-creation?
Vandaag mijn tweede column voor BNR live gezet. Het is wederom een ‘kale’ versie. Van een aantal luisteraars heb ik reacties gekregen dat ze de muziekjes misten, maar anderen vonden het wel fijn dat ik direct terzake kwam. Nog even aankijken dus. Deze column gaat over Co-Creation, oftewel: “hoe zorg ik ervoor dat consumenten meebouwen aan mijn merk”. Tenminste, zo heb ik de term
6 juni: Dag van de Marketing
Zoals je weet probeer ik op dit weblog uit te leggen welke ontwikkelingen er zijn in de nieuwe media en hoe jij als marketeer daar je voordeel mee kan doen. Ik ga er een beetje vanuit dat je ook mijn collega-webloggers Frankwatching, Marketingfacts, Dutchcowboys en websites als Emerce.nl en Adformatie.nl bezoekt om op de hoogte te blijven. Maar in dit artikel wil ik je