Dit keer een ander soort podcast dan jullie van mij gewend zijn. Normaal gesproken houd ik er wel van om een geproduceerde podcast te maken (intro’tje, achtergrondmuziek, effecten enz.), maar dit keer krijg je een ‘rauwe versie’ van me. Enerzijds omdat ik eens wil kijken wat jullie daarvan vinden. Al eerder heb ik geschreven dat de meeste podcasters waar ik naar luister (behalve Adam
Trends op internet (1)
Fanatieke internetters, webloggers en bepaalde columnisten kun je erop betrappen dat zij bovenop de trends zitten. Als zij er dan enthousiast over vertellen, is dat kans erg groot dat ook andere internetters, webloggers en columnisten op deze wagen springen en het verhaal in hun eigen woorden navertellen. Een hype is geboren. It’s not the trends I find interesting, but the changing of the trends
De ROI van Podcasting (1)
Vandaag richt ik mij op jou als lezer, niet als luisteraar. Het is een tweedelig artikel geworden over de ROIP, oftewel Return on Investment van Podcasting. Ik krijg namelijk geregeld de vraag: “Jim, hartstikke leuk die podcast. Maar waarom doe je het eigenlijk?” Hieronder probeer ik antwoord te geven op die vraag. Een beetje voor mezelf, maar ook voor toekomstige podcasters. Allereerst moet ik
Show #17: Spinawards als interactieve barometer
Hoe is het in Nederland gesteld met de creativiteit op online gebied? Van welk niveau zijn onze online campagnes als je het vergelijkt met vorige jaren? Op dat soort vragen mocht de jury van de Spinawards antwoord geven. Hun prijzen worden aanstaande donderdag uitgereikt en geven ons een mooie inkijk in de kwaliteit van het interactieve werk. Speciaal voor deze gelegenheid heb ik een
Is iTunes te beïnvloeden?
Al eerder op dit weblog is podcasting vergeleken met “radio-piraterij op internet”. Graag wil ik je wijzen op een actie in de Verenigde Staten waarbij een stel enthousiastelingen daadwerkelijk een piratenactie is begonnen. Onder het motto Bum Rush the Charts opent Christopher Penn de aanval op de iTunes Chart. Die is het best te vergelijken met de Top40 in Nederland, maar dan gebaseerd op
Show #16: Nederland Crossmedia-land
We zijn wel eens trots op ons land. En dan zal ik niet beginnen over voetbal, maar over gebeurtenissen waarin ons kleine landje voorop loopt in de grote boze wereld. En zo’n gebeurtenis is ook de start van een nieuwe MBA-opleiding die zich helemaal richt op “crossmedia”. De ogen van de hele wereld waren in januari gericht op Hilversum waar -waaranders dan op het
Show #15: “De long tail in Nederland”
Michiel Houben is verantwoordelijk voor zo’n 200.000 weblogs. En dan dacht jij dat jij een verantwoordelijke baan had? Met hem ben ik om de tafel gaan zitten om uit te vinden of er in Nederland ook sprake is van de “long tail”. Als je niet weet wat die “long tail” inhoudt, zou je zeker moeten luisteren. En als je het wel weet, kan deze
Wat is online lead generation?
Op 22 februari 2007 vond in De Rode Hoed (Amsterdam) een congres plaats over “online lead generation”. Aan mij de eer om deze dag voor te zitten en te voorzien van een inleiding. Hieronder kun je mijn verhaaltje over “vissen in de online vijver” bekijken: Bekijk de andere presentaties en fimpjes op de site van Emerce.
Show #14: Brug tussen de oude en de nieuwe media-wereld
Het is een terugkerend thema in de afleveringen van Marketingpodcast.nl: de kloof tussen de oude en de nieuwe media-wereld. Hoe komen die twee ooit bij elkaar? En… willen we dat eigenlijk wel? Er is maar één manier om daar achter te komen en dat is om te praten met iemand die beide werelden kent. En dan kom je al snel uit bij Peter Wiegman,
Read More Show #14: Brug tussen de oude en de nieuwe media-wereld
Show #13: Zoekmachine Marketing successen
Vorige week donderdag was ik te gast op het congres Speld in Hooiberg, ook wel bekend als het “zoekmachine marketing congres”. In Mediaplaza kwam het grootste gedeelte van de SEM/SEO-branche bijeen om met elkaar en adverteerders van gedachten te wisselen. Deze aflevering van Marketingpodcast.nl doe ik verslag van het congres, waarbij ik opnames heb gemaakt tijdens workshops en een interview heb afgenomen met de