Het tweede interview uit de reeks gesprekken met koplopers uit de mediabranche vond plaats in Restaurant Prins-H in Amsterdam. Dat verklaart de gezellige geluiden op de achtergrond! Ik zat aan tafel met Henk de Hooge, die je misschien kent als oprichter van Dutchcowboys.nl, of als CMO van het bedrijf Clearsense. Het werd een gesprek met leuke anekdotes over de bloggers van het eerste uur,
Show #11 “Adverteerders hebben online koudwatervrees”
“Waarom staan veel adverteerders nog terughoudend tegenover online adverteren?”, het is een kernvraag die steeds terug blijft komen in gesprekken over de inzet van nieuwe media. Vaak antwoorden we dan op basis van visie, of trends of buikgevoel. Maar nu is er eindelijk ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Ik had de eer om aanwezig te zijn bij de presentatie van Mind the gap –
Read More Show #11 “Adverteerders hebben online koudwatervrees”
Show #10: “Wat doet Apple met 12 miljard dollar?”
Inmiddels heb ik interviews opgenomen met Michiel Houben (Web-log.nl), Henk de Hooge (World Directories) en Sophie Croonen (Universiteit van Utrecht). Je zult nog heel even moeten wachten totdat ze zijn afgemixt en goedgekeurd 🙂 In de tussentijd heb ik een “special edition” voor je. Je weet dat ik af en toe -als ik een leuke audio-quote tegenkom- een korte podcast voor je klaarzet over
Nike’s commercial mashup
In de vorige podcast praatte ik je bij over Open Source Marketing en gaf ik een aantal voorbeelden van bedrijven die niet bang waren om hun merk uit handen te geven aan hun gebruikers. Op dat moment was Dove’s Creamoil het actuele voorbeeld, maar ik las op de site van Emerce dat nu ook Nike zijn gebruikers oproept om mee te werken aan de
Shownotes bij Aflevering#9
De volgende onderwerpen komen aan bod in de podcast over Open Source Marketing: 0.22 “De noodzaak van de dialoog” 0.54 Marketing is de kunst van het luisteren naar de consument 1.40 Je koopt een zender en scharrelt wat content bij elkaar 2.19 De verschuiving van push naar pull 2.40 Open Source Marketing 3.18 Reacties van luisteraars 3.33 Naked Conversations (Scoble/Israel) 3.50 Bel 084 8388
Aflevering #9: Open Source Marketing
De 9e aflevering staat bij deze online. Het thema luidt “De noodzaak van de dialoog” of in buzzwords: open source marketing. Behalve dit onderwerp ook aandacht voor reacties van Vincent Everts (Pczapper.tv) en Theo van Vugt (Molblog). Ook de aankondiging van bijzondere interview én een speciaal inbelnummer. Straks zet ik de shownotes online 🙂
Marketing Interviews
Zojuist heb ik aflevering #9 opgenomen en ga hem vanmiddag afmixen. Het thema is dit keer “De noodzaak van de dialoog tussen merk en consument”. Daarnaast behandel ik ook alle comments van luisteraars en heb ook het eerste audio-fragment van een luisteraar voor je. Tot slot kondig ik ook een nieuwtje aan: de marketingpodcast interviews! De komende tijd heb ik afspraken met: Rogier Swagerman
Shownotes bij Aflevering#8
Mijn goede voornemen voor 2007 is om extra mijn best te doen op de shownotes, dus bij deze een overzicht van onderwerpen, inclusief tijdsaanduiding en eventuele URL van de oud&nieuw-show: 0.00 welkom, wat kan je in deze show verwachten 1.04 huishoudelijke mededelingen 🙂 1.31 prikkels voor marketeers en brandmanagers 2.38 “the social web” is dankzij 2006 van iedereen 2.58 iemand uitschelden voor flickr-gebruiker 3.04
Aflevering #8: Voorspellingen 2007
De eerste marketingpodcast van 2007 staat online! Het is inmiddels de achtste aflevering geworden en ik ben erg blij met het groeiend aantal luisteraars en de feedback die ik ontvang. Deze aflevering blikt terug op 2006 aan de hand van een aantal lijstjes en kijkt vooruit naar 2007 met een aantal bijdragen van collega-podcasters. Aan het einde ga ik ook zelf even met de
Terugblikken en vooruitzien
Wow, wat heb ik al veel lijstjes gezien op de diverse weblogs. Op dit moment werk ik aan Podcast #8 die -je raad het al- terugblikt op het jaar 2006. Het is mijn plan om de diverse lijstjes door te werken en d.m.v. diverse soundbites het jaar met je door te nemen en hopelijk nog wat zinnigs te voorspellen voor volgend jaar. Heb jij