Aflevering #7: Podcasting in december

In de zevende aflevering van Marketingpodcast.nl is het tijd voor zelfreflectie. Niet vanwege de donkere dagen voor Kerstmis, maar vanwege de feedback die ik van luisteraars heb gekregen. Daarnaast besteed ik aandacht aan hoe een marketeer in deze moderne dagen nog voor de dag kan komen met een origineel idee tijdens de Kerstdagen. Klik op de -knop hier beneden of, abonneer je op de

Fusion2006 – Shownotes Aflevering 6

In de podcast #6 sla ik een brug tussen de verkiezingen en mijn bezoek aan het congres van Adformatie. Hieronder heb ik een overzicht van de onderwerpen opgesteld. Later zal ik ook de tijdsaanduiding erbij zetten. Verkiezingen, politici veel actief op het web Quote van Eugéne Roorda waarin hij verkiezingen met branding vergelijkt Twee evenementen op één dag: fusion2006 en marketing3 Video-verlsag van de

120.000 inwoners voor SecondLife?

Opvallende uitspraak van professor Peter Ludlow -beter bekend als Urizenus Sklar- dat SecondLife waarschijnlijk slechts 120.000 participanten kent. Dat staat in schril contrast met de 1.5 miljoen die ook regelmatig wordt gehoord! De verklaring hiervoor is dat veel mensen wel eens een account hebben aangemaakt, maar hier OF niets meer mee doen, OF dat ze een andere account-naam hebben aangemaakt. Blijkbaar is de marketingmachine

Aflevering #6: Fusion2006, authenticiteit en verkiezingen

De zesde aflevering van Marketingpodcast.nl draait om de verkiezingen! En of ik daar laat mee ben? Ja, zeker. Maar dat geeft mij de kans om de kijken welke campagnes nou daadwerkelijk effectief waren en waarom bepaalde politici nou eigenlijk hebben gewonnen. Ik mix deze analyse met een verslag van mijn bezoek aan het congres Fusion2006 dat plaatsvond op 30 november in The Passenger Terminal

Aflevering #5: Usability sucks

Het thema van deze aflevering is “Come wander with me”. En niet omdat dat de muziek is die onder de nieuwe RVS-commercials van They wordt gedraaid, maar omdat het deze keer gaat over usability. Ik neem in sneltreinvaart de presentatie met je door die ik heb gegeven bij VNU Business Publications. Je weet wel, de uitgever van bijvoorbeeld Emerce. Zij zijn zeer serieus bezig

Yo Oma – Shownotes bij aflevering #4

In de podcast over viral marketing komen de volgende onderwerpen aan bod: 0:54 – Wat heb je gemist in de eerste 3 shows? 2:08 – Viral marketing is geen medium 3:10 – Elke boodschap heeft virale potentie 4:00 – Yo Oma fragment 4:53 – Mond-tot-mond sneeuwbaleffect 5:42 – Oproep in Sixpack 6:52 – Learning #1 “Humor will get you anywhere” 7:15 – Learning #2

Aflevering #4: Viral marketing bestaat niet

Viral Marketing bestaat niet, tenminste dat is wat ik je in deze podcast ga uitleggen. Iedereen heeft er tegenwoordig wel een mening over, vandaar dat ik de zin van de onzin wil scheiden. Als leidraad neem ik de eerste klassieker op ‘viral gebied’ (Yo Oma) en deel ik de learnings van een presentatie die ik gaf voor Chello met jullie. De shownotes vind je

Aflevering #3: John de Mol spreekt

Jongens, wat een fantastisch evenement was de Crossmediaweek toch! Compliment voor de organisatie. Ik had het liefste de hele derde aflevering eraan gewijd, maar heb me nu beperkt tot een virtuele discussie tussen John de Mol en Joseph Jaffe. In de zaal kon ik goed opnames maken en hoop dat de verstaanbaarheid voldoende is. Veel luisterplezier in ieder geval, ik ga nu de shownotes